štvrtok 7. júla 2016

Veľký lov letných radostí - 1 týždeň

Spolu s prázdninami sa začal aj náš Veľký lov letných radostí. Aktivity na každý prázdninový deň. Každý deň aspoň niečo, čo nám prinesie radosť. Každý deň aspoň jeden dôvod zapamätať si ho. Každý deň niečo, čo nás vytrhne zo stereotypu všedných dní. Každý deň niečo veselé, bláznivé, alebo aspoň milé. Aby sme si užili prázdniny - malí aj veľkí.


A keďže už prešiel prvý týždeň, je tu prvý súhrnný článok mojich letných aktivít.

Piatok 1. júla: 


Hneď na začiatku je načim poriadne sa naladiť. Nech máme niečo, čo nám bude každý deň pripomínať, že leto je tu. Čas prázdnin, čas zábavy a nových dobrodružstiev. A to bez ohľadu na to, či si vôbec môžem vybrať dovolenku.

U nás sa v rámci letnej výzdoby udomácnil tento veselý ovocný obrus. Dostala som ho od švagrinky, rovnako ako kvietkovanú sviečku, takže mi okrem leta pripomína aj rodinu. (O dôvod viac udržiavať stôl a celú halu upratanú).

2. júl - Radosť z hviezd
Veľký voz - na tričku

"Kanibalská" hviezda - zdroj internet

Joj, ako som sa tešila na túto úlohu. Vyjdeme si von a počas letného vlahého večera upriamime svoje zraky na oblohu. Budeme hľadať známe súhvezdia, a možno nás syn poučí aj o nejakých neznámych. Tento deň sme mali tráviť na rakúskom vidieku, takže aj svetelného smogu by nemalo byť toľko...

Ale nakoniec to dopadlo celkom inak. Pre chorobu sme ostali doma a vonku bolo nielen chladno, nielen zamračené, ale poriadna búrka. Chvíľu sme teda len cez okno pozorovali blesky. Ale úlohu sme si nenechali ujsť. Hviezdy sa našli na synovom tričku (v tme svietia). A potom som trávila čas surfovaním po internetových stránkach venovaných astronómii. Dozvedela som sa veľa zaujímavých vecí.

3. júl - Radosť v klobúku:

Aj keď to tak možno nevyzerá - pripíjam čistou vodou. 

Ani nedeľa nevyšla podľa mojich predstáv. Plánovala som ísť v klobúku na poobednú prechádzku a pred tým do kostola. Ale ešte som z domu nesmela vychádzať. To mi však nezabránilo v letnej radosti. Vzala som si klobúk k obedu a náležite som si to užila. Nechala som si ho na hlave celé popoludnie. Nazdravie!

4. júl - Studená radosť:


Myslím, že radosť zo zmrzliny nepotrebuje komentár. Pochutili sme si, dobre nám padla. Aj keď práve v tento deň nebolo až tak horúco. Ale to nám predsa radosť nepokazí!

I keď, nemusela to byť zmrzlina. Zadanie znelo: "Dajte si niečo studené." Mohla som si dať napríklad studenú sprchu. Alebo hoci studenú trvalú.

6. júl - Letné kino:


K letu patrí aj letné kino. Síce sme si ešte stále nevyšli von na premietanie pod holým nebom, ale pekný filmový večer sme si užili aj tak. Zvolala som celú rodinu (vrátane babičky a tínedžera). Keďže pukance tentoraz odmietli, v poháriku čakali aspoň soletky, niečo na pitie a kino sa mohlo začať. Pustili sme si nahrávky z našej letnej dovolenky spred 12 rokov. Pekné spomienky, pekné (mladé) tváre, radosť. Sálala na nás z obrázkov našej spokojnej minulosti.

A večer som si ešte pridala - jednu epizódu z Miazgovcov na cestách. Tiež fajn úsmevné pozeranie na leto.



7. júl - Radosť z čokolády:

Ak sa spýtate dieťaťa, na čo má chuť, dosť často dostanete odpoveď - na čokoládu. A väčšina dospelých ľudí tiež čokoládu miluje. Prečo si teda neurobiť aj z čokolády  letnú radosť? Ale aby to nebolo priveľmi jednoduché, dostali sme za úlohu urobiť s čokoládou niečo, čo sme ešte nikdy nerobili.

Ja som si nový prístup k čokoške vyskúšala už vlani, keď som sa v bojových podmienkach pokúšala pripravovať pokrm vonku, alebo ovocný dezert. Teraz som si skúsila urobiť višne v čokoláde.

Postupovala som vyslovene len podľa intuície, takže ak máte nejaké skúsenosti, alebo teoretické vedomosti, budem rada, ak sa so mnou o ne podelíte.

Našla som v chladničke višne naložené s cukrom, keďže babička chystala špeciálny višňový džem. Zopár sladkých vykôstkovaných višní som si vzala a rozložila na tanieriku. Potom som roztopila kúsok čokolády (stačilo mi 1 a pol štvorčeka) a lyžičkou som naliala na každú višňu toľko hnedej dobroty, aby ju celú obalila. Potom už len počkať, kým čokoláda vychladne a stuhne.

Vychladla, ale nestuhla. Buď sme mali doma priveľmi teplo (nedala som ich chladiť do chladničky), alebo bola chyba niekde inde. Nevadí, zjedli sme ich vidličkou a boli možno o to lepšie, pretože roztopená čokoláda je hádam ešte chutnejšia, ako tuhá.





A aká úloha nás čaká zajtra? To ešte neprezradím! Počkajte si pekne do polnoci a potom sa príďte pozrieť na stránku: http://www.mojakomunita.sk/web/radost-a-vdacnost/leto2016.

Radostné leto! 


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Zanechajte mi, prosím, pár milých slov. Určite ma potešia. Radostný deň!