pondelok 23. novembra 2015

3. úloha - Aby sme mali čo prestrieť


Niečo nové

Niečo tradičné

Zásoba baliacich papierov

Strom Jesseho - obdoba adventného kalendára



Na radu Florentýny som dnes siahla do skrinky s prestieraním, aby sme nemuseli (zase) na poslednú chvíľu hľadať provizórne riešenia, ak bude sviatočný obrus fľakatý, neožehlený, alebo budú chýbať vianočné obrúsky...

Nezvyknem robiť veľké kreácie. Najradšej mám tradíciu. Každý rok rovnako. Ten istý obrus, ten istý servis, jednoducho, tradične. Napriek tomu na nás pred nedávnom zažmurkalo nové prestieranie, vraj by rado skrášlilo naše Vianoce. Takže sme asi pripravení. :)

Zásoba baliacich papierov je, zdá sa, tiež dostatočná. I keď predpokladám, že každý "anjel" si pre Ježiška zaobstará aj nejaké vlastné (nové) baliace potreby. Veď ako by to bolo, keby sme len siahli po hotové?

Do tretice som skontrolovala aj našu obdobu adventného kalendára - strom Jesseho. Sú to závesné obrázky, ktoré znázorňujú postupne všetky dôležité udalosti a postavy dejín spásy. Od stvorenia sveta až po narodenie Spasiteľa.

Zistila som, že niektoré obrázky musím ešte prečistiť gumou (zbytky ceruzkou predkresleného obrázku) a dve kartičky treba dorobiť. To preto, že kresťanský advent má vždy inú dĺžku (od nedele, do 24.12.). Minulý rok bol asi kratší. Tak si musím rozmyslieť, ktoré postavy mi ešte chýbajú.

A potom, asi cez víkend, sa vyberieme niekam do lesa na halúzky. Možností, kam kartičky umiestniť je veľa - lepiť na namaľovaný / ušitý strom, zavesiť na stenu / dvere, alebo si ich môžete zavesiť hoci na luster. Ja mám najradšej kyticu zo suchých halúzok (listnatých). Krúžky s citátmi na nich pekne vyniknú. A pred Silvestrom k nim budeme postupne pridávať aj lístky vďaky - kam každoročne pripisujeme, za čo všetko sme tento rok vďační.

Aj vám želám, aby ste vždy mali dôvod na vďačnosť. Dovidenia zajtra!
Letitia.


PS: Zadanie výzvy, aj niektoré zaujímavé tipy na adventný kalendár nájdete tu: http://vyzva.kucharkaprodceru.cz/04-adventni-vyzva-2015

1 komentár:

  1. Práve pozerám, že som si pomýlila číslovanie. Toto je v skutočnosti 4. úloha (tretiu som nezvládla). Ale teraz to nejdem opravovať. Možno po skončení výzvy.

    OdpovedaťOdstrániť

Zanechajte mi, prosím, pár milých slov. Určite ma potešia. Radostný deň!