utorok 1. marca 2016

Druhý pôstny týždeň

A pokračujeme týždňom po Druhej pôstnej nedeli.

22. 2. - Pondelok:


Na tento týždeň som prijala výzvu - Tento týždeň už nejesť po 17:00
Ako to dopadlo? V prvom rade som si nastavila budík, aby som si vždy včas spomenula, že sa chcem najesť, aby ma neprepadol "vlčí" hlad neskoro večer. Ale keďže spať chodievam až oveľa neskôr, niečo malé som si ešte musela večer zobnúť (zelenina a jogurt, alebo kúsok prírodného syra a pod).

A keďže je 22. februára v katolíckom kalendári Katedra sv. Petra, k obrázku pripájam symbol kľúčov ("Kľúče od Kráľovstva", "Čo zviažeš na zemi, bude zviazané i v nebi...").
Ozaj, všimli ste si niekedy, že v Čechách oslavujú Petrovia teraz a na Slovensku až v júni - na Petra a Pavla? Prekvapilo ma to.

"Povinné" cifry 1 a 7 sú priamo na budíku.


23. 2. - Utorok:


Tejto fotke tak trochu dominuje kniha. Uhádnete prečo? No áno, bola v zadaní od Florentýny na tento deň. A čo bolo dnes hlavnou úlohou? Zjesť "extra porciu" zeleniny - aspoň pol taniera. Dnes to bola redkvička.


24. 2. - Streda:




V stredu tradične skúšame nový zdroj bielkovín. No, nový... jogurt už som poznala a bežne a veľmi často ho jedávam. Ale tentoraz som sa rozhodla skúsiť vyrobiť vlastný jogurt doma. Ppostupovala som podľa receptu v knižke Snídaně u Floretnýny. Kúpila som "najlepšie možné mlieko" - z "kravomatu". (Takmer som tam zmaturovala, kým som prišla na to, ako ten automat na mlieko funguje.) Mlieko som najprv prevarila, potom nechala vychladnúť na primeranú teplotu (joj! Zabudli sme teplomer! Musím merať prstom!). Potom som ho vliala do pripravených vypláchnutých, prevarených a zohriatych pohárov, ktoré som, poriadne zatvorené, vložila do (vyhriatej) periny a nechala 3 hodiny odpočívať.

Kvasinky sa v teple pod perinou pekne snažili. Bolo zaujímavo vzrušujúce vyťahovať poháriky so stuhnutým jogurtom. (Ono to naozaj funguje! Jéj, to je zábava!) Na prvé ochutnanie síce nebol ktovieaký - ešte stále priveľmi pripomínal pôvodnú chuť mlieka, ale po niekoľkých dňoch (keď som ho nechala ešte nejaký čas v teple) už chutí naozaj ako jogurt. :)


25. 2. -Štvrtok:




Štvrtková výzva znela - Vyzkouším blanšírování.

Blanšírovala som karfiol. Väčšina bola na druhý deň k obedu, ale musela som aspoň ochutnať. A chutil VYNIKAJÚCO!.

(Nech vás v zábere neruší "povinné" jabĺčko.)


26. 2: - Piatok: 



 

V tento piatok som sa rozhodla pomôcť "zvířátkům". Konkrétne vtákom, ktoré už netrpezlivo vyhliadajú hmyz, ktorý sa na jar vyrojí zo zeme. Ale ešte stále bolo pod nulou, tak nech to tí naši operení pomocníci bez ťažkostí vydržia až do jari. 
Viac detailov rôznych kŕmidiel môžete vidieť v tomto článku: http://letitia-tiba.blogspot.sk/...krmim-za-svitu-mesiaca.html


27. 2. - Sobota: 



A ešte jeden obrázok zo soboty. S dvoma vidličkami

Tentoraz som si vybrala úlohu: "Pozvu někoho milého na jídlo". Pozvala som mojich najmilších. Po výlete padol obed v penzióne Hoffer veľmi dobre! 
- A ten stejk z bravčovej krkovičky! - Nič tak dobré som ešte nejedla. Musím hľadať kade-tade po nete (a určite najprv u Florentýny!), ako sa dá NIEČO TAK DOBRÉ vôbec pripraviť. 

Viac o našom výlete - TU.


Nedeľa bola ako vždy bez úlohy. 
Želám vám pokojný a radostný čas. A nezabudnite dobre nakŕmiť nielen svoje telo, ale aj dušu. 


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Zanechajte mi, prosím, pár milých slov. Určite ma potešia. Radostný deň!