utorok 1. marca 2016

Prvý pôstny týždeň

Ako som sľúbila v minulom článku, dnes vám chcem ukázať, čo som vďaka Florentýne robila v týždni po Prvej pôstnej nedeli.

15. 2. - Pondelok


Každý pondelok si podľa zadania od Florentýny máme vybrať jednu vec, ktorej sa po celý nasledujúci týždeň zriekneme. Na prvý týždeň som si z ponuky vybrala skorší odchod do postele. Presejšie - pred 22:00. Aspoň jeden týždeň som sa jakž-takž vyspala. :) Mala som v pláne v tom pokračovať aj naďalej - ale poznáte to, ako niečo nie je povinné, už sa ten čas nie a nedá dodržať. Ale idem sa usilovať ďalej!

Na obrázku bola povinná aj vločka.


16. 2. - Utorok:



Konečne nejaké jedlo, však? Tradične si každý utorok vyberáme "extra porciu zeleniny". Tentoraz to vyhrala kyslá kapusta. Zapiekla som si ju k večeri so zemiačikmi.

Ak by ste si chceli niečo podobné pripraviť aj vy, stačí, keď do zapekacej misky budete striedať vrstvu uvarených zemiakov a kyslej kapusty (kto chce, môže dochutiť troškou klobásky). Celé to potom zalejte smotanou (ja používam kyslú smotanu) rozhabarkovanou s vajcom a štipkou soli. Prípadne doplňte strúhaným syrom pre chuť a väčší obsah bielkovín. Zapekáme pri vyššej teplote (190°C) asi 20 minút.

Na obrázku malo povinne byť nejaké auto - presnejšie "VŮZ".


17. 2. - Streda:


V stredu som zase mohla spojiť viaceré pôstne aktivity do jednej. Z Florentýninej ponuky som si vybrala jedlo so sójou ("Bez masa vydržím, vymením ho za sóju"). A kvôli "Pôstnemu kalendáru" som k tomu pridala aj rybku - konkrétne tuniaka, pretože "heslo" na tento deň bolo: "RYBA". K obedu sme teda mali tofu-placky s tuniakom.

Postup:
Tofu nastrúhame, pridáme konzervu tuniaka (olej som najprv zliala), vajíčko, soľ, korenie, roztlačený cesnak, cibuľu pokrájanú na drobno a trošku múky. Opekáme na omastenej panvici.
Placky som podávala so zemiakovým pyré a zeleninovým šalátom s olivami.

Inšpirovala som sa týmto receptom: http://recepty.vareni.cz/tofu-placicky-s-tunakem/


18. 2. - Štvrtok:





Úloha na štvrtok: Vyskúšajte niečo nové... napríklad domáce maslo.

Maslo zo smotany som mútila už niekoľkokrát. Elektrickým šľahačom, aj ručne v pohári. Vždy bolo vynikajúce. Ale to už poznám, to by nebola výzva. Preto som sa rozhodla vyskúšať "maslo" z "maslovej" tekvice. Samozrejme podľa receptu od Flo: Recepty z dýně.

Tekvicu mám kúpenú už od jesene - a spracovanie odkladám zo dňa na deň, z týždňa na týždeň... Ale pri príležitosti pôstnej výzvy som sa konečne rozhýbala a jednu z tekvíc spracovala. Ešte ma čaká jedna hokaido (tiež úplne prvý pokus). Asi z nej bude "nový druh polievky" v niektorý budúci pôstny štvrtok. ;-)

Do obrázku sme mali naaranžvať aj nejakú živú rastlinu - ale nie izbový kvet. Myslím, že huacint túto podmienku spĺňa, nie je to izbová rastlina, ale jarná cibuľovina. Aha - takto "bohato" mi kvitne! Má "až" tri kvietky. Ale robí radosť, je to môj prvý posol jari. Úplne domáci. Opatrovala som ho na balkóne, a keď som videla, že pustil kvet, tak som ho preniesla do tepla. Ale aby neboli vôbec žiadne pochybnosti, na jednej z fotografií je aj za hrsť buriny, čo som priniesla z vonku pre andulákov. :)


19. 2: - Piatok:


Pôstna úloha podľa Kuchařka pro dceru: Vyberte si ze svého plánu jeden ze způsobů, jak pomoci druhým... Dnes je to: ZAVOLÁM KAMARÁTKE. Vlastne "niekomu, kto ma dlho nepočul" - a to bola v mojom prípade kamarátka. Nevideli sme sa už veľa rokov, nepočuli tiež riadne dlho. Ani som si nebola istá, či mám ešte správne číslo, volala som najprv na informácie. Ale som rada, že som sa k tomu konečne odhodlala. Už veľmi dlho mám v pláne zavolať jej, a nikdy akosi "nebol ten správny čas". :-/

A aby ste videli, že si ju vážim, dnešnú akciu som zdokumentovala na (kuchynskej) váhe.
(http://vyzva.kucharkaprodceru.cz/09-postni-vyzva-2016/)


20. 2: - Sobota:





Dnešnou témou výzvy bola - "Trochu dlhšia prechádzka ako obvykle"
Putovali sme Bránami milosrdenstva. V našom meste máme hneď tri takéto "Sväté brány". Na gréckokatolíckom chráme Povýšenia Svätého Kríža, na kostole bratov františkánov a na arcidiecéznom Dóme sv. Martina. Bola to príjemná prechádzka (konečne po chorobe vonku!) a užili sme si ju naplno.
Viac na http://letitia-tiba.blogspot.sk/…/putovanie-k-branam-milosrdenstva.

Aj "povinnú" mapu sme cestou stretli, aby som ju mohla odfotiť. 

A to už je koniec týždňa, pretože v
 Nedeľu sme mali tradične "voľno". 
Želám vám všetkým pokojné a radostné "pôstne" dni. 


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Zanechajte mi, prosím, pár milých slov. Určite ma potešia. Radostný deň!