utorok 1. marca 2016

Pôst s Florentínou - začíname

Tento blog som si založila kvôli Veľkej Letnej Výzve. Bola som z nej nadšená a celé leto som si (aj) vďaka nej užívala plnými dúškami...

Neskôr sme mali Veľkú Adventnú Výzvu. Aj do tej som sa začala zapájať, ale advent by som predsa len chcela prežívať osobnejšie a postupnosť úloh výzvy nezapadala do mojich predstáv, ako chcem prežívať jednotlivé adventné dni. Takže ste si možno všimli, že z adventu sa tu objavilo len niekoľko málo príspevkov.

No a teraz začala Veľká Pôstna Výzva. Šla som do nej pomaly. Pôstne obdobie je pre mňa veľmi dôležité a nechcela som ho veľmi narúšať niečím zvonku. (O mojom osobnom prežívaní pôstneho obdobia a ďalších aktivitách sa dočítate v tomto článku) Opatrne som každý deň skúšala zaradiť jednotlivé úlohy - a zatiaľ sa darí. Keďže sa netýkajú všetky jedla, súťažné príspevky som denne zverejňovala na mojom FB profile. Ale teraz ma čaká niekoľko dní, keď sa na FB nedostanem, tak som sa rozhodla založiť aj tu "Pôstnu" rubriku. Pre začiatok vám sem zhrniem dni, ktoré už máme za sebou - so splnenými úlohami.

10. 2. - Popolcová streda: 


Na Popolcovú stredu a Veľký piatok (tesne pred Veľkou nocou) je pôst najprísnejší. Žiadne mäso, a aj bezmäsité pokrmy jeme len trikrát denne - z toho dosýta sa môžeme najesť len raz. Preto už tradične pripravujem k obedu šošovicu. K nej som upiekla báleš z kysnutého cesta, ako to zvykla robiť moja babička.

Podľa zadania som na fotku "musela" pridať aj niečo "zamazané od popola".
http://vyzva.kucharkaprodceru.cz/01-postni-vyzva-2016/


11.2. Štvrtok po Popolcovej strede: 



Vo štvrtok som sa podľa zadania rozhodla vyskúšať pohánku. Najprv podľa receptu z internetu: http://dobruchut.azet.sk/recept/39504/fotorecept-raw-pohankova-kasa-s-orechami-a-datlami/. A keďže som zabudla na fotku priložiť povinnú jedenástku, musela som si pohánkovú dobrotu zopakovať aj na večeru (tentoraz so smotanou a sušeným ovocím).


12. 2.  Piatok po Popolcovej strede: 

 

V tento deň sa mi úlohy z viacerých pôstnych projektov pekne stretli do jednej.

V rámci duchovného programu Pôstneho kalendára, sme mali čítanie z proroka Izaiáša (Iz 58, 1-9b) a heslo: "MILOSRDENSTVO chcem a nie obetu".
Aj Veľká Pôstna Výzva webu Kuchařka pro dceru káže v piatok urobiť niečo pre druhých, napríklad pomôcť dobrovoľníkom v našom okolí. Tak som to spojila do jedného.

Už dlho zbieram vrchnáčiky z PET-fliaš, aby som tak pomohla združeniu horebpet pomáhať. A takmer rovnako dlho plánujem zaviesť spoločnú zbernú nádobu aj pre mojich susedov v dome, nech môžeme spoločne nazbierať ešte viac drahého tvrdého plastu. V tento deň som to konečne zrealizovala. Som za to veľmi rada.

Červená ruka je tiež súčasť zadania. :)


13. 2. Sobota po Popolcovej strede:


Tento môj deň sa niesol v znamení hesla "OPUSTIŤ". (https://www.facebook.com/events/143286692722013/permalink/146169505767065/). Ale nebojte, neopúšťala som nikoho z mojich drahých, naopak, pokúsila som sa urobiť trochu viac miesta (v byte, i v srdci...) a tiež si vyhradiť kúsok času pre nich.
Dnes to bolo viacero vecí - s láskou pripravený obed, spoločná hra, tajomstvo (ktoré vám neprezradím) k sviatku... a jeden dlho odkladaný list kamarátke. (Nevadí dúfam, že elektronický.)

Srdiečko na fotke je tiež súčasť zadania.


Nedeľa
V nedeľu sa tradične pôst prerušuje, lebo kažedú nedeľu si pripomíname zmŕtvychvstanie Pána a to sa máme radovať a nie postiť. Preto na nedeľu nám ani Florentýna nijaké úlohy nepripravila.

O úlohy ďalšieho týždňa sa s vami podelím zase v novom článku. Zatiaľ vám želám radostný deň a veľa pekných chvíľ.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Zanechajte mi, prosím, pár milých slov. Určite ma potešia. Radostný deň!