piatok 11. marca 2016

Pôstna výzva - Navštívim chorého

 

Dnes sa mi pekne stretli zadania hneď dvoch výziev. Tá od Florentýny v piatok hovorí: "Nemyslím na své těžkosti, pomůžu druhým." Vybrala som si kartičku - "Pomůžu nemocným, nebo je navštívím".

Okrem toho sa pokúšam o viac duchovné prežívanie Veľkého pôstu. Aj s pomocou biblických citátov, obrázkov a "malých" úloh. Dnes sa nás pôstny kalendár pýta, "Prečo hľadám Ježiša?" Pripomína, že nie len telesný pokrm je dôležitý (hmotné dobro), ale pokrm pre večný život (poznať Božiu lásku). Vysvetľuje, že zázraky, ktoré konal Ježiš, majú byť pre nás v prvom rade znamením - znamením Božej lásky k nám, i Ježišovej moci a pravosti. A tak sme dnes aj my dostali úlohu - byť pre niekoho znamením. Alebo urobiť niečo, čo bude pre druhého znamením - znamením nášho záujmu a lásky k nemu. (Viac tu: Heslo dňa: Pôst 2016)

A tak som to dnes spojila. Podľa Slova: "Bol som chorý a vo väzení a navštívili ste ma," som sa vybrala na návštevu do domova seniorov. Aby videli, že mi na nich záleží, že ich mám rada.
Pomohla som ich odviezť do kaplnky na omšu, zaspievala som, aby bola liturgická slávnosť "slávnostnejšia", a po omši som ich odviezla zase späť na obed. Ale hlavne som im chcela prejaviť záujem. Aby videli, že niekomu na nich záleží, aby zažili, že ich (aj niekto mimo rodiny) má rád. A rada verím, že aj tento náš spoločný čas mohol byť pre nich znamením Božej nekonečnej lásky a Božieho záujmu o nich.


PS: Anjela som odfotila priamo na invalidnom vozíku. Trošku polámaného a ofačovaného...

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Zanechajte mi, prosím, pár milých slov. Určite ma potešia. Radostný deň!