streda 26. augusta 2015

Letná výzva: Instantné noodle.



Dnešná úloha letnej výzvy ma najprv trošku vydesila. Vraj: "Vaším dnešním, vcelku mírumilovým úkolem je použít instantní nudle. Takové ty, které koupíte v každé večerce za tři devadesát, případně o korunu dráž, pokud si chcete připlatit za kvalitu." (Úkol č. 57: Instantní zázrak

Ale keď som zistila, že máme použiť naozaj len rezance a sáčky s ochutením (a chémiou) môžeme hneď vyhodiť, vydýchla som si a začala som sa trošku aj tešiť, čo zase nového spoznám. Priznám sa, že všetky tieto instantné polievky a podobné vychytávky obchádzam širokým oblúkom. Najmä odvtedy, čo som zistila, že mi v detstve glutamáty spôsobovali (alebo aspoň zhoršovali) isté zdravotné problémy. A tak som utekala preč už keď som videla niekoho iného, ako si pripravuje podobnú lahôdku.

No dnes som uznala, že by som aspoň tým slížom mohla dať šancu. Možno sa z nich bude dať vyčarovať hodnotné (a jedlé) jedlo. Možno mi raz - niekedy zabezpečia teplý chod, ak nebudem mať k dispozícii nič okrem horúcej vody.

Neviem, či majú niečo podobné aj v "normálnom obchode". Ak aj áno, nevšimla som si, lebo regály s týmito vecami vždy ignorujem. Stavila som na istotu, a vyslala som svojho drahého do čínskeho bistra (majú pri robote), aby mi jeden balíček tohto divu kúpil. A manžel sa pochlapil. Priniesol ryžové "noodles" s hovädzím.

Poctivo som oddelila cestovinu od zvyšku balíčka a pustila sa do diela. Florentýna radí ryžové slíže nepripravovať ako prílohu, lebo sa veľmi lepia. Sú vhodné jedine do polievky, prípadne omáčky. A ja som bola rozhodnutá netráviť pri príprave INSTANTNÝCH cestovín čas pri sporáku (to by akosi znegovalo zmysel instantnosti). Pôvodný plán - cestoviny s kečupom a postrúhaným syrom (ako za starých študentských čias) padol - nie som si istá, aké by to bolo s ryžovými rezancami. Tak som skúsila nasladko.

Po vytiahnutí z horúcej vody som rezance zmiešala so smotanou, posypala makom a trošičku dosladila lesným medom, ktorý práve dnes priniesla babička priamo od včelára. Pochutila som si - aj keď - jedla som už aj lepšie veci. ;-)

Aj vám želám dobrú chuť. A dovidenia zajtra!
Letitia.


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Zanechajte mi, prosím, pár milých slov. Určite ma potešia. Radostný deň!