nedeľa 2. augusta 2015

Letná výzva: Kvasnice.

Dnešná výzva znela: použite kvasnice. ( http://vyzva.kucharkaprodceru.cz/33-cerstve-drozdi/ )

Po prečítaní zadania som ešte pred spaním, chvíľu po polnoci, zarobila kvások a vymiesila cesto, aby mohlo do rána kysnúť v chladničke. Vlastne, ešte pred tým som musela upratať chladničku, aby sa tam hrniec s cestom vôbec zmestil.

Na raňajky sme mali lievance "podľa Sandnerky" z knihy Snídaně u Florentíny.  Mňam! Tak dobré lievance som ešte nejedla.

Aby som pravdu povedala, lievance som robila prvý krát. Fascinovane som sa dívala ako na panvici robia bublinky, potom krátery, ako sa smažia na masle... Rozprávala som sa s cestom, sledovala ako rastie, dýcha, žije... Prosto zážitok a dobrodružstvo aj dnes.

A k obedu (povzbudená synovým prianím) domáce slížiky do polievky. Tak nejak bez receptu i bez techniky - podľa intuície. Zamiesila som zbytok vajíčka s múkou na tuhé cesto, vyvaľkala sklenou fľašou najtenšie, ako sa dalo a nakrájala na tenučké rezance. Aj táto prvotina sa vydarila. Všetci sme sa zhodli, že chutia lepšie ako kupované.

Dobrú chuť! A dovidenia zajtra.
Letitia.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Zanechajte mi, prosím, pár milých slov. Určite ma potešia. Radostný deň!