piatok 7. augusta 2015

Letná výzva: Zužitkovať staré pečivo.

Keď sme mali za úlohu mlieť, drviť a podobne ( http://letitia-vari.blogspot.sk/2015/08/letna-vyzva-melte-drvte-rozomelte.html? ), chcela som rozdrviť aj jeden suchý rožok, čo sa akýmsi zázrakom uchoval. Ale strúhanku sme v ten deň nepotrebovali. Dnes mi však starý rohlík padol veľmi vhod.

"Použite staré pečivo spôsobom, ktorý ocení celá rodina." Tak hlása dnešná výzva ( http://vyzva.kucharkaprodceru.cz/38-stare-pecivo/ ). A my sme dnes mali v pláne vyprážať karfiol. Rozhodla som sa teda, že po dlhom čase použijem na trojobal domácu strúhanku.

Keďže tu nemám mlynček na strúhanku, najprv som plánovala rožok rozdrviť tĺčikom. Ale potom som si uvedomila, že "prézle" sa v mlynčeku vlastne strúhajú a struhák tu máme. Tak som pečivo postrúhala ručne. Bolo z neho strúhanky akurát na jeden vypražený karfiol. Len na posledný kúsok som musela trochu dosypať.

Do polievky som zase urobila naše obľúbené diétne krutóny. Krajíček staršieho chleba opečieme v hriankovači a nakrájame na kocky.

Večer ešte plánujem "bundáškenier" (netuším ako sa to píše) - opražený chlieb vo vajíčku (francúzsky toast?). Ak sa za "staré pečivo" ráta aj včerajší chlieb, tak to tiež bude súčasťou výzvy.

Dobrú chuť! A dovidenia zajtra.
Letitia.

1 komentár:

  1. Zmena planu. Na večeru sme nakoniec zjedli iné zbytky, čo sme si tu postupne nazbierali. Pred odchodom bolo treba vyprázdniť mrazničku a pod.
    Aby sme v snahe zužitkovať starý chlieb (ktorý vlastne ešte nie je taký starý) neplytvali iným jedlom - ako podotkla jedna z nás v diskusii. ;)

    OdpovedaťOdstrániť

Zanechajte mi, prosím, pár milých slov. Určite ma potešia. Radostný deň!