streda 5. augusta 2015

Letná výzva: Kaša.

Krupicovú kašu som už nejedla ani nepamätám. Vlastne ani synovi som ju už dávno nerobila. A tak mi po prečítaní dnešnej výzvy ( http://vyzva.kucharkaprodceru.cz/36-kase/ ) hneď vhupla  do hlavy a neschádzala z mysle, kým som si ju hneď ráno neurobila.

Tentokrát som nepoužila recept z Raňajok u Florentíny ( https://www.kucharkaprodceru.cz/snidane-u-florentiny ), hoci jeden veľmi lákavý tam je. Ale nechcelo sa mi deliť pol hrnčeka krupice (na liter mlieka) štyrmi porciami.

Náš rodinný osvedčený recept je takyto:

Na 1 osobu
3 dl mlieka
3 polievkové lyžice krupice
3 čajové lyžičky cukru

Krupicu (a cukor) zamiešame do studeného mlieka a za stáleho miešania privedieme k varu. Varíme iba chvíľku, kaša rýchlo hustne. Vylejeme na tanier. Kúsok masla položíme na vrch horúcej kaše a necháme roztopiť, pricom ho posúvame lyžičkou po celom povrchu kaše. Posypeme kakaom, alebo čímkoľvek čo máme radi.

Dobrú chuť! A dovidenia zajtra.
Letitia

1 komentár:

  1. Aby som ostala v téme, k obedu som si aspoň rozmačkala zemiaky vidličkou (na pyré). K večeri by mohla byť fučka (slovenské ľudové jedlo - je to vlastne zemiaková kaša). Len neviem, kde tu zoženiem recept. Ako dieťa som mala fučku rada, keď ju babička urobila.

    OdpovedaťOdstrániť

Zanechajte mi, prosím, pár milých slov. Určite ma potešia. Radostný deň!