piatok 14. augusta 2015

Letná výzva: Ryba

Toto je špecialita! Nie vyprážané rybie filé!

Myslím, že som si to privolala.

Už dlho čakám, kedy bude vrámci Letnej výzvy úloha zjesť rybu. Dúfala som, že by to mohlo padnúť na čas, keď budeme na dovolenke. - Bolo by to ľahké, príjemné a určite by sme zažili krásny večer v nejakej rybacej reštaurácii ochutnávajúc dosiaľ nepoznanú miestnu špecialitu.

Ale keď Florentýna tento týždeň zdieľala na "sociálnej sieti" recept na "Tresku v parmazánové krustě", odpovedala som: "Ten recept vyzerá dobre. Možno si ho v piatok vyskúšame..." A tak (namýšľam si, že možno inšpirovaná mojim komentárom) Florentýna nám naozaj dnes (v piatok) dala ako výzvu ochutnať rybu. 

A ja mám zrovna dnes toľko povinností a tak málo času! Suroviny v chladničke/mrazničke tiež neboli kompletné. Ale neurobím predsa vrámci výzvy obyčajný cestovinový šalát s tuniakom, alebo sardinkovú nátierku! Veď sme niečo podobné mali tento týždeň už niekoľkokrát! Ani vypražené filety by ma neuspokojili. Chcela som pri tejto príležitosti vyskúšať niečo nové.

Poupravila som denný program, trošku ešte stále nestíham (hlavne kvôli nutnosti navštíviť obchod), ale k obedu sme mali novinku. Nie, nie sú to vyprážané kúsky rybieho filé, aj keď ste možno identifikovali na povrchu strúhanku. Filé je zapečené spolu s jogurtom a syrovou-strúhankovou škrupinou. 

A ako nám chutilo? Manžel nebol celkom nadšený, má radšej autentickú chuť ryby. Syn vzal nové jedlo na milosť a rozhodne by ho pred klasickou sladkovodnou rybkou uprednostnil. Mne chutí oboje, i keď priznám, že som si na novú chuť musela chvíľu zvykať. Rybu som však v jedle vôbec necítila. Chutilo to skôr ako NIEČO veľmi jemné, tak trochu "francúzske".

Na výslednej chuti sa iste podpísalo aj to, že som nie celkom dodržala postup. Nestihla som zohnať parmazán, a tak som postrúhala "obyčajný" eidam (viem, viem, niečo celkom! iné). Tiež množstvo a kvalita strúhanky nebola autentická. Keďže som nemala po ruke ani suchý toustový chlebík, použila som obyčajnú strúhanku, ktorej množstvo som len odhadla. Myslím, že by to znieslo aj nejaký cesnak, prípadne iné bylinky a určite trocha osoliť aj jogurt. 

Každopádne, nerobila som to posledný krát. Výborné jedlo na poslednú chvíľu (príprava rýchla, za 30 minút máte zo zamrznutej ryby hotovú večeru) a pre tých, čo nemajú radi chuť ryby výborný spôsob, ako získať jód a iné "rybie" vitamíny. 


Dobrú chuť! A dovidenia zajtra. 
Letitia.


PS: Tú špecialitu si na dovolenke samozrejme môžeme dopriať aj tak. Ako splnenie vlastnej výzvy.   
PS2: Recept na zapečenú tresku v parmazánovej kruste nájdete na stránke Kuchařka pro dceru

1 komentár:

  1. Leti, vdaka za inspiraciu, tie filety v kruste si urcite urobim najneskor ked skonci vyzva. (nejak tusim ze na rybu uz do konca augusta nebude priestor) :)
    Prave som precitala cely clanok o mrazenych rybach, je perfektny, super ze si sem hodila nan link, kto vie kedy a ci vobec by sa mi podarilo ho niekedy na Florentyninom blogu najst a precitat. Pekny vecer, L.

    OdpovedaťOdstrániť

Zanechajte mi, prosím, pár milých slov. Určite ma potešia. Radostný deň!