štvrtok 30. júla 2015

Ako som varila halušky.

Bolí ma ruka. V posledných dňoch dostáva riadne zabrat, chudina - zvyknutá na kompletnú mechanizáciu.

Jeden deň mútila maslo ( http://letitia-vari.blogspot.sk/2015/07/letna-vyzva-zalievka-z-modreho-syra.html ), na druhý deň okrem prípravy kysnutého cesta musela rýchlo drôtovať ( http://letitia-vari.blogspot.sk/2015/07/letna-vyzva-parim-ako-sa-da.html ). Aj včera som ju nútila pracovať s drôtom, a nie práve mäkkým, urobila som si zopár vychytávok do kuchyne (ukážem vám ich neskôr). No a dnes ma čaká ručné šľahanie. ( http://vyzva.kucharkaprodceru.cz/30-metlicka/ )

Ale ešte predtým som varila obed. Kurací paprikáš s domácimi haluškami. Zamiesiť cesto na halušky sa už pomaly stáva rutinou, ale keď nastal čas nahádzať halušky do vriacej vody, uvedomila som si, že tu nemám všetky vymoženosti ako  doma.

Viem sádzať halušky z lopárika, ale dnes to vyzeralo, že ani ten lopárik nenájdem. Nakoniec sa predsa jeden našiel - ozdobný, z Tatier. Hurá! Už mi nič nestojí v ceste variť halušky!

Naozaj nič? A ako ich uvarené vyberiem z vody, keď tu nemám drôtené sitko? Musela som si poradiť ako sa dalo. Krkolomne-rukolomne, s pomocou naberačky a akejsi dierovanej obracačky. Hlavne, že sa nakoniec všetky halušky dostali "šťastne" na tanier. A veruže nám chutilo.

Dobrú chuť želám aj vám! A neodchádzajte, o chvíľu tu pribudne niečo o tom, ako som šľahala.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Zanechajte mi, prosím, pár milých slov. Určite ma potešia. Radostný deň!