sobota 18. júla 2015

Letná výzva: Óda na cuketu

Cuketu mám veľmi rada,
Najviac chutí, keď je mladá.
Nakrájať a osmažiť,
Potom je mi sveta žiť.

Na večeru s kúskom syra
Chuť raja mi pripomína.
Cukinu ja rada mám,
Vždy si na nej pochutnám.

Nemám zdroje, cukiet lány,
Obchod, trhy postačia mi.
Koľko z trhu prinesiem,
Toľko potom opečiem.

Nikdy som ju nerobila
inak ako na panvici,
Aby sme si pochutili
ja, aj môj muž ružolíci.
(Veď sme všetci katolíci.)

Ešte sa mi v kúte krčí
polka malej cuketky,
Nenechám ju doma zvädnúť,
vezmeme ju do chatky.

Ako dobre, zistila som
o polnoci presne.
Dnešná výzva - na cuketu
zlož oslavné piesne. 

Ale nielen piesne skladať,
treba hlavne variť.
Cukinu tak, ako nikdy
doteraz pripraviť.

Čo ja s takým chudátečkom
malinkým len vymyslím?
Smažiť? Sušiť? Šalát miešať?
Polievku si uvarím!

Šupla som ju do polievky
s kalerábom, mrkvičkou -
Všetci sme si pochutili,
kmitali sme lyžičkou.

Teraz už sme po obede, 
na cukinu spomínam.
A tak ako zakaždým,
aj vám dobrú chuť zaželám.

A dovidenia zajtra,
Letitia.

Zdroj inšpirácie: http://vyzva.kucharkaprodceru.cz/18-cuketa/

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Zanechajte mi, prosím, pár milých slov. Určite ma potešia. Radostný deň!