streda 22. júla 2015

Letná výzva 22: Odložený recept

Dnes sme dostali za úlohu pohrabať sa vo svojich zbierkach receptov a pripraviť niečo, čo sme už dlho nerobili. Vybrala som si "Superrýchly hrnčekový koláčik z mikrovlnky". Všetky ostatné recepty mali priveľkú produkciu tepla na dnešný horúci deň. Ale objavila som v archíve zopár dobrôt, ktoré pripravím "hneď ako sa trošku ochladí".

Príprava koláčika naozaj nezabrala veľa času ani námahy. Múka, cukor, kakao... meriame na lyžice, takisto vajíčko, mlieko, olej, všetko zmiešať, nasypať nejaké dobroty (napr. kúsky čokolády) a vložiť na 3 minúty do mikrovlnky. Potiaľto jednoduché. Aj ďalej to vyzeralo jednoducho... len...

... som sa po chvíli začala cítiť ako v rozprávke "Hrnček var". Asi som neodhadla veľkosť "americkej" lyžice, alebo hrnčeka, možno som pridala priveľa prášku do pečiva...



Každopádne, po drobných kozmetických úpravách bol koláčik veľmi dobrý a ja som sa rozhodla, že mu dám druhú šancu.

Vyklopený zo šálky, ozdobený bielym jogurtom.

Pripravila som trošku menšiu dávku do menšej šálky... a už to vyzeralo, že pekne "vybehol". Ale potom začal klesať a nakoniec sa celkom vysušil až takmer prihorel. Netušila som, že sa to v mikrovlnke vôbec dá. - Vlastne - tuším až do dnes som o varení, resp. pečení v mikrovlnke len čítala. Toto je môj historicky prvý pokus o pečenie s pomocou mikrovlnnej rúry.

O hrnčekový koláčik sa budem pokúšať aj naďalej. Recept stále pôsobí veľmi jednoducho a chutne, len musím dobre vyladiť množstvá a časy. Nakoniec to musím vychytať!

Tak dobrú chuť! A dovidenia zajtra.
Letitia.

2 komentáre:

  1. Ahoj, dufam ze nevadi, ze "smirujem" na Tvojom blogu, strasne ma totiz zaujimalo ako sa pasujes s vyzvou Ty. Tvoj kolacik ma veeelmi pobavil, mne sa taketo kuchynske prihody tiez stavaju. Nedavno ma na internete zaujal recept na pudingovu babovku, vsetko vyzeralo jednoducho a chutne, tak som si povedala ze skusim a z babovky bol tiez nakoniec hrncek var, lebo cela vykypela z formy do rury :-D a dnes mi zase pri priprave trojfarebneho salatu zhoreli v rure krutony. No, v tomto teple ma to potesilo, okrem toho ze som si doma trochu prikurila, este som mala v kuchyni aj smrad :-D zdravim a nech sa dari, Lucia z Vyzvy

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Vitaj, Lucia!
      Jasné, že nevadí, veď blog je verejný. Naopak, teší ma, že to niekoho baví čítať. :)

      No, to je ešte iná radosť, keď vykypí bábovka do rúry, nezávidím. Ani ten dnešný smrad.

      Radostné leto, a nech sa darí aj tebe. Leti.

      Odstrániť

Zanechajte mi, prosím, pár milých slov. Určite ma potešia. Radostný deň!