nedeľa 12. júla 2015

Dvojfarebné sušienky - mackovia



Včerajšia výzva KPD nebola náročná. To len ja som si to trošku skomplikovala. Rozhodla som sa upiecť dvojfarebných mackov. Veď uznajte, nie je ten milý "ksichtík" lákavý?


Postup vyzeral na obrázkoch jednoducho. Princíp aj je jednoduchý. Ale keď som si uvedomila, že z klasického napr. krehkého cesta by sa mi rôznofarebné časti nemuseli spojiť (a asi by sa ani nespojili), začala som pátrať po originálnom recepte. A nielen to, presne som sa ho držala. Výsledkom bolo cesto mäkké a lepivé, akoby som pracovala so samotným maslom. V tom teple, aké v Bratislave ešte stále je, sa s ním pracovalo veľmi ťažko, stále som ho musela odkladať do chladničky a čakať kým aspoň trocha stuhne. Nakoniec som chvíľku pred polnocou vytiahla z rúry týchto 7 roztomilých sušienok, ale na viac som už "dnes" nemala trpezlivosť. Zbytok cesta čaká v chladničke, aby som doň pridala ešte aspoň trojnásobok múky a urobila klasické linecké (alebo krehké - aký je v tom vlastne rozdiel?) koláčiky.

Ale teda - MŇAM! - chutia vynikajúco! Aj keď práve zdravá a nízkokalorická dobrota to zrovna nie je.



Postupovala som podľa tohto receptu.

Suroviny:  
200g masla
100g práškového cukru
1 žĺtok
250g múky (dala som hladkú)
30g kakao (Píšu 30g, ale to sa mi zdalo strašne veľa. Nakoniec váha ukazovala asi 6g, čo sa mi tiež videlo dosť. Neviem, či je kakao tak ľahké, alebo sa mi práve začala kaziť váha.)

Postup: 
Maslo s cukrom vymiešame do peny. Pridáme žĺtok a zamiešame. Postupne primiešavame múku. Keď sa cesto spojí, rozdelíme ho na dve rovnaké časti. Do jednej časti primiešame kakao a obe zabalíme do fólie a necháme odpočívať (tuhnúť) v chladničke. (V recepte píšu niekoľko hodín. Ja som už toľko času nemala, tak cesto odpočívalo len hodinu a pol.)

Cesto vyvaľkáme medzi dvoma papiermi na pečenie a vykrajujeme z neho veľké a malé kolieska. Na každé veľké koliesko by mali pripadnúť dve malé kolieska kontrastnej farby. Jedno na ňufáčik, druhé rozdelíme na dva polkruhy a urobíme z nich uši. Spoje stačí pritlačiť len veľmi jemne, cesto sa spojí pri pečení.

Dôležitá rada: Keď sa nám s mäknúcim cestom zle pracuje, môžeme ho hocikedy v priebehu práce odložiť do chladničky, aby zase stuhlo. (Včera som to robila skoro stále, inak by som vykrojené kruhy nijako nedostala na plech.)

Oči a noštek sa podľa originálneho postupu majú robiť z cukrovej, alebo kakaovej polevy, ale ja som nakoniec vykrojila maličké "bodky" z cesta pomocou slamky na pitie. Hnedí medvedíci majú ňufáčik v tvare obráteného srdiečka. (Zdalo sa mi to krajšie, ako veľký ňufák na malej hlave, ako by to vyzeralo s formičkami, čo som mala k dispozícii. Svetlí mackovia sú trochu väčší - vykrajovala som ich pomocou pohára.)

Na záver som ešte medvedíkom so svetlými očami pridala zreničku z roztopenej čokolády. Nanášala som ju pomocou špajle - "namočiť do čokolády a dotknúť sa oka".


Dobrú chuť! A dovidenia večer, pri ďalšej výzve KPD.
Letitia.

2 komentáre:

  1. Krásne, veľmi sa ti podarili ;) Milujem sušienky a to je asi aj to jediné, čo doma pekávam :D Mám v pláne tiež dať nejaké tie recepty na blog, už som to dávno sľúbila, ale nevedela som sa k tomu dostať. Tieto určite vyskúšam, mňa si tí mackovia získali :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Možno som ťa práve trochu nakopla? Budem sa na tvoje kuchynské tipy tešiť. :)
      A potom určite daj vedieť, ako sa ti medvedíci podarili a ako chutili.

      Odstrániť

Zanechajte mi, prosím, pár milých slov. Určite ma potešia. Radostný deň!