streda 1. júla 2015

Uhorková maska na tvár





Tak, s veľkým nadšením som sa pustila do plnenia úloh. To znamená - včera som bdela do polnoci (hoci výnimočne sa mi chcelo spať skôr), len aby som čím skôr videla zadanie na dnešný deň. "Uhorková maska... to dám," spokojne som zaspávala. Doobedné povinnosti, pobyt vonku, dokonca cesta cez "Malý trh". Mali krásne "živé" rajčiny, k tomu nejaká paprika... ale uhorky som nekúpila. Však doma iste aspoň jednu máme. Nemáme.

Telefonát manželovi, aby kúpil uhorku cestou z práce a "domácu úlohu" si budem plniť až večer na poslednú chvíľu. Ako vždy. :)

Zatiaľ troška teórie:

Uhorková maska
Základ každej domácej kozmetiky určenej pre ženy s akýmkoľvek typom pleti je mať vždy po ruke uhorku. Tá tvorí základ aj tejto masky, ktorá vašu pokožku vyživí, dokonale hydratuje a bude po nej pevnejšia. Stačí si ju nastrúhať na hrubšom strúhadle a následne zmiešať spolu s bielym jogurtom. Na pokožke nechajte pôsobiť 15 minút, potom opláchnite. Môžete ju aplikovať na celé telo.

Revitalizačná maska
Opäť budete na ňu potrebovať uhorku. Nastrúhajte si jej približne do polovice stredne veľkého pohára. K tomu pridajte rovnaké množstvo rozpučeného zrelého avokáda. Všetko zmiešajte a postupne prilejte jeden vaječný bielok. Na záver sa pre zhustenie ešte dávajú dve lyžičky sušeného mlieka. Maska pôsobí vynikajúco proti vráskam a navyše pleť hĺbkovo vyživuje.

Zdroj: http://najmama.aktuality.sk

A ako to dopadlo u nás doma? Ja som si uhorku len nakrájala na tenké plátky, ktoré som potom "lepila" na tvár. (Nabudúce budem strúhať na uhorkovom strúhadle. Vzniknú tenšie plátky, ktoré lepšie držia na tvári a spotrebujem len toľko materiálu, koľko treba.)

Príprava...

Pripravené. Časť pôjde na tvár, zbytok do bruška. Mňam!

Skúšala som odfotiť aj selfie s uhorkou na tvári...
ale je to nepublikovateľné.
Takže sorry, musíte mi len veriť. 

Bola to zaujímavá skúsenosť. Tuším som si podobnú "masku" robila prvýkrát... A vy? Aké máte skúsenosti s domácimi maskami, robíte si? Máte nejaké špeciálne vychytávky?


*** *** ***

A čo som dnes varila? Nechala som sa inšpirovať Florentýnou a jej "domácí čínou".

Slovko "inšpirovať" je dôležité. Rozhodne som nevarila čínsky recept. Skôr len mäsko so zeleninou nakrájané na tenké slížiky a veľmi rýchlo opečené. Ochutené len kurkumou a karí korením, nasucho bez omáčky a mäsko tiež nebolo úplne jemné a na tenúčko pokrájané, ako by malo. Ale chutilo nám všetkým.

Vďaka, Flo, za inšpiráciu!



Dobrú chuť a dovidenia zajtra!
Letitia.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Zanechajte mi, prosím, pár milých slov. Určite ma potešia. Radostný deň!