utorok 14. júla 2015

Raňajky u Florentýny: Tradičná ovsená kaša

Až do včera som sa na všetky recepty, kde bolo treba ovsenú kašu variť, pozerala cez prsty...



Keď som niekedy vo filme videla, ako varia ovsenú kašu na sporáku a "nekonečne dlho" ju miešajú, myslela som si o tom svoje. A rozhodne som na takú kašu nemala chuť. Ja som si v tom čase ovsené vločky len zaliala horúcim mliekom a nechala postáť do vhodnej konzistencie a teploty. Ale beda, ak sa vločky zohriali príliš. To z nich vznikla podivná hrudkovitá škrobová hmota, ktorú som nebola schopná prehltnúť.

Jedávala som ich najčastejšie len tak - neochutené, alebo posypané rozpustným kakaom (Granko). A keď som mala čas a chuť, urobila som si žĺtkovú polevu - v malom detskom (ale funkčnom) mixéri som vyšľahala vaječný žĺtok s cukrom a vzniknutú sladkú chutnú penu som naliala na vločky s mliekom. Mňam! to bola dobrota. (Vtedy nás ešte nestrašili salmonelózou.)

Neskôr sa mi môj mini-mixér pokazil, navyše sa začali objavovať informácie o nebezpečnosti konzumovania surového vajíčka, a ja som s touto dobrotou skončila. Ale Ovsené vločky zaliate horúcim mliekom ostali v mojom tradičnom raňajkovom menu ešte veľa rokov.


Ale až do včera som sa na všetky recepty, kde bolo treba ovsenú kašu variť, pozerala cez prsty. No keď Florentýna tvrdí, že "čím dlhšie sa kaša varí, tým je chutnejšia", rozhodla som sa tomu dať ešte jednu šancu. Už som sa totiž presvedčila, že recepty od Flo vedia prekvapiť - pozitívne. A tak som ovsáky najprv namočila, potom varila, ešte trochu varila a potom nechala odpočívať... presne tak, ako to radí autorka vo svojej knižke Snídaně u Florentýny. A výsledkom bola - čuduj sa svete - nielen jedlá, ale aj veľmi chutná raňajková kaša. Polovičku som si zasypala "závejmi kakaa", a na druhú som naliala med. Nevedela som sa rozhodnúť len pre jedno. K tradičnej ovsenej kaši patrí podľa mňa tradične med, ale mala som aj chuť na kakao. Chutilo oboje.


Výber dnešného receptu u mňa podporil aj fakt, že táto kaša sa dá uvariť aj bez mlieka. Môžete trochu mlieka pridať pre chuť (a určite by s mliekom bola táto kašička ešte lahodnejšia a chutnejšia), ale aj bez neho chutí veľmi dobre a dodá telu dostatok živín.

Dobrú chuť! A dovidenia čoskoro - pri obede.
Letitia.

....................................................
Tradičnú ovsenú kašu som pripravila podľa receptu v knihe Snídaně u Floretnýny (s. 21).

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Zanechajte mi, prosím, pár milých slov. Určite ma potešia. Radostný deň!